March 16, 2010

Åtte



I dag er lillesøster åtte år! Hurra!!! Her har vi feiret fra tidlig til sent. Åtte år betyr åtte gaver (takk til Jannicke som lærte meg å innføre den skikken, jeg syntes det hørtes veldig greit ut når man fylte fire år...). Det var derfor skattejakt både høyt og lavt i dag tidlig, med storesøster som god organisator:) To av gavene var selvfølgelig hjemmelaget!



Lillesøster har lenge ønsket seg (eller jeg har lenge tenkt at lillesøster burde ønsket seg) en pose til å ha bibliotekbøker i. Handlepose fra Kiwi er både upraktisk (lånekortet blir borte) og ikke så pent syns mamma.





Jeg må selv si meg strålende fornøyd med resultatet da jeg kunne slå meg helt løs med farger og mønstre. Fikk også brukt den søte grytekluten (en loppeskatt) til noe nyttig, den ble en praktisk lomme til lånekort og andre viktige ting en åtteåring samler på:)





Det mest gledelige var at lillesøster også var fornøyd med mammas hjemmlagde bibliotekpose. Størrelsen er XL, men det passer fint til den lille lesehesten.



Lillesøster har i lengre tid ønsket seg et penal, og jammen fikk mamma sydd et kaninpenal også (også i str XL). med ører, rosaprikkete for og rosa haledusk. Ganske søt!





Dagen ble avsluttet med utebursdag sammen med gode venner. Grilling, lillesøsters muffins (pyntet av jubilanten), varm saft, kald saft, ski, snowboard, aking, mange pakker og gullmedaljer til alle. Sukk, så herlig å bli åtte år!

Bursdagsmamma :)

7 comments:

  1. Kaninpenalet var ganske søtt:) enda ikke forsent å hilse opp til bursdagsbarnet:) gi henne en klem fra meg i morgen, bedre sent enn aldri ;)

    ReplyDelete
  2. jeg har sett bloggen mamma (heart) og veldig mange fine bilder og det kommer til og sikert komme fler bilder inni denne bloggen MVH Kaja:)

    ReplyDelete
  3. Veldig søtt penal, og du muffinsene så bare himmelske ut ;o) Lager du de på bestilling også?

    ReplyDelete
  4. Så søtt penal ;o) Og de muffinsene så jo veldig delikate ut. Lager du de på forespørsel også..?

    ReplyDelete
  5. Hei. Vi håper Kaja kan pynte slike muffins til oss på lørdag. Gleder oss kjempemye:) tante Lilla og Synne

    ReplyDelete
  6. Kaja gjør helt sikkert reprise på muffinsene til lørdag:-)

    ReplyDelete
  7. Bibliotekvesken var helt herlig!

    ReplyDelete