June 24, 2010

Flaggdag!



Jeg har gjort min første vimpel, hurra!! Bildene ble dessverre ikke av beste kvalitet da de ble knipset i all hast i dag tidlig. Tror denne vimpelrekken i lilla farger blir en bursdagsgave!:)



Noen av stoffene som er brukt er gjenbruk fra sengetøy, duker og et småblomstrete forkle. Dette var raskt og enkelt å lage så det blir garantert ikke den siste vimpelrekken her i huset!



Har fått en bok i posten i dag; Helt enkel hekling. Fant med en gang noen ting jeg likte veldig godt!

Blomsterskjerf:


Teppe av store mormor-ruter, med oppskrift på hvordan man monterer (det er nemlig det som er vanskelig). Perfekt prosjekt til restegarn!



Herlig skjerf i herlig farge:



Pledd med übersøt blomsterkant:



Det er veldig inspirerende å bla i slike bøker (og ikke minst fin pynt i bokhylla), så får vi etterhvert se om jeg kan få gjort noe av alle disse fine oppskriftene. Jeg er nemlig slik anlagt at jeg lar meg lett inspirere og starter med friskt mot på det ene prosjektet etter det andre. Det er dessverre ikke alltid jeg kommer i mål... Men en rute til et pledd, en blomst eller et lite dukkeskjerf kan jeg muligens få til;)

Ha en god junikveld! Klem Linda

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Hei Linda
    Så flott vimpel du har sydd! det er gøy å se andres vimpler; fargekombinasjoner og stoffvalg. Veldig fint med den broderte trekanten også. Jeg har også sydd noen med mest broderier og det er artig å bruke ulike materialer i disse vimplene. Innrømmer at jeg er litt hekta.
    Ha en fin dag og tusen takk for hilsen!
    Stor hilsen fra kaspara

    ReplyDelete