September 11, 2010

I LOVE BARCELONA!


Nå har det sannelig blitt lite blogging i det siste...
Sen ferie, skolestart, travel hverdag og reiser får ta skylden for det.
Jeg har fått besøkt to nye storbyer; Moskva og Barcelona.
Jobbreise til Moskva og jentetur til Barcelona:)


Barcelona er nok den flotteste byen jeg noen gang har besøkt, den har alt! Storby og strand, deilig mat og drikke, masse koselige små gater, grønne lunger, masse flott arkitektur og kultur, bra shopping. Jeg ble veeldig fascinert av det store markedet La Bouqueria, som ligger som en avstikker midt på La Rambla.



I de koselige små gatene fant vi noen butikk-skatter;
blant annet en brukt- og antikvitetsbutikk der det dessverre var veldig dyrt.
De tingene jeg hadde lyst på kostet 30-40 euro, så jeg endte opp med to knapper:)


Fant en deilig butikk med bånd og blonder. Det var hyller fra gulv til tak i hele butikken med bånd i alle farger og varianter. Her kunne jeg gjerne brukt mange hundre euro, men klarte å besinne meg litt. Falt pladask for det svarte båndet med rose-mønster som ser ut som korsstingsbroderi! O glede:)



Vi fikk med oss litt kunst fra gata; lysestaker og små fat laget av brusbokser. Me like! :)



Barcelonas store arkitekt Gaudì står bak de flotteste byggverkene i byen
med flotte runde former og mye fargerik mosaikk.



Vi besøkte Casa Milà og fikk se en av leilighene i dette huset.
Ble spesielt fascinert av syrommet og de flotte gulvflisene:)

 

Shoppet ikke så mye klær, men de kuleste klærne jeg så var hos Desigual. Fikk med meg en kjole hjem derfra:) Lysshowet ved Fontana Magicà var helt supert, det anbefales! Det var en skikkelig turistmagnet der det samlet seg mange gateselgere med smykker og skjerf. Og vi handlet!! :) Rakk også innom Miró-stiftelsen. Foruten Mirò´s kuns fikk vi sett en lys- og bildeutstilling som har satt seg fast i minnet mitt:) Fikk med oss mye flott disse dagene, men lengter allerede tilbake!! Nå tror jeg at jeg skal bruke litt av helgen til å bli venner med symaskina igjen. Hasta la vista!

Linda:)



1 comment:

  1. Åh, etter disse bildene fikk jeg bare enda mer lyst til å dra tilbake til Barcelona! En av mine favorittbyer altså. Så beleilig at du hadde lagt ut bilder av de brusboksene. Om det er greit så låner jeg det bildet og viser til mine elever i forhold til en trashoppgave :o)

    ReplyDelete