July 6, 2010

Precious og oppussingsplaner



Falt pladask for møblene jeg fant hos precious! Spesielt de runde bordene, som dette på bildet. Genial gjenbruk av gamle møbler! Jeg fant også noen kule lamper og små kommoder som jeg likte veldig godt. Friske farger og herlige former - godt for øyet:)

Precious er også medeier i bloggen 13. Redesign og gjenbruk preger denne bloggen og varene i butikken. Herlig!:) Det øverste bildet har jeg lånt fra 13.

Har gjort et lite kupp i dag! Sommerlig "teppe" (som egentlig er en strandmatte og koster kr 79 på Europris). Holder kanskje ikke så lenge, men syns den var sommerlig og kul. Og den er verdt 79 kroner!


Ellers har jeg oppussingsplaner, og har helst lyst til å male hele huset fra tak til gulv (og ønsker meg helst nytt gulv også)... Nå gjelder det bare å prioritere. Det er på tide å male over den mørk aubergine fondveggen på kjøkkenet. Den skal bli lys (egghvit eller chi??), men da skulle jeg helst byttet ut kjøkkenet som er krem-farget.

Hvis jeg maler kjøkkenet må jeg også male stua. Det er jo ganske åpent, og rommene henger liksom sammen. Før jeg maler stua, burde jeg revet brystpanelen og strukturstrien. Så må jeg male taket og vinduskarmene, og hele gangen og alle dørene (gangen henger også sammen med stua og kjøkkenet).


Vaskerommet trenger absolutt en overhaling (det har jeg hatt planer om leenge), og det er flere år siden jeg planla at boden skulle bli garderobe...

Lurer på om jeg rekker dette på en og en halv uke? Det hadde vært praktisk da lillesøster og storesøster er på ferie. Har også masse sy- og hekleideer som surrer rundt i hodet, og en skjenk jeg skulle malt litt på. Lurer på hvor jeg skal begynne? Setter pris på gode råd! Imens går jeg og gjøre noe;)

Linda :)

No comments:

Post a Comment